Friday, May 21, 2010

SEGALANYA TENTANG MAK...

SEGALANYA TENTANG MAK…


Orang kata aku lahir dari peruk mak…
(bukan orang kata…memang betul)


Bila dahaga yang susukan aku …mak
Bila lapar yang suapkan aku…mak
Bila keseorangan yang sentiasa disampingku…mak


Kata mak perkataan yang pertama yang aku sebut…”Mak”


Bila bangun tidur aku cari…mak
Bila nangis orang pertama yang datang …mak
Bila nak bermanja aku dekati …mak

Bila nak bergesel aku duduk sebelah …mak
Bila bersedih yang memujuk aku…mak
Bila nakal yang marah aku…mak
Bila merajuk yang memujuk aku…mak

Bila melakukan kesalahan yang paling cepat marah…mak
Bila takut yang tenangkan aku…mak
Bila nak peluk yang aku suka peluk…mak


Aku selalu teringatkan…mak


Bila sedih aku mesti telefon…mak
Bila seronok orang pertama aku nak beritahu…mak
Bila bengan aku suka luah pada…mak


Bila takut aku selalu panggil….Makkkk!!!


Bila sakit orang paling risau adalah…mak
Bila nak exam orang paling sibuk adalah…mak
Bila buat hal yang marah aku…mak
Bila ada masalah yang paling risau…mak


Yang masih peluk cium aku sampai hari ini…mak
Yang selalu masak makanan kegemaran aku…mak
Yang selalu simpan dan kemas barang aku…mak


Yang selalu beleter kat aku…mak
Yang selalu puji aku…mak
Yang selalu nasihat aku…mak


Bila nak kahwin orang pertama aku rujuk dan tunjuk…mak


Sekarang aku ada pasangan hidup sendiri…


Bila seronok aku cari…pasanganku
Bila sedih aku cari…mak

Bila berjaya aku cerita pada…pasanganku
Bila gagal aku cerita pada…mak

Bila bahagia aku peluk erat…pasanganku
Bila berduka aku peluk erat…mak

Bila nak bercuti aku bawa…pasanganku
Bila sibuk aku hantar anak ke rumah…mak

Bila sambut “Hari Kekasih” aku bagi hadiah pada…pasanganku
Bila sambut “Hari Ibu” aku cuma ucap “Selamat Hari Ibu” pada…mak


Selalu aku ingat…pasanganku
Selalu yang ingat kat aku…mak

Bila-bila aku telefon…pasanganku
Entah bila aku nak telefon…mak

Selalu aku belikan hadiah untuk…pasanganku
Entah bila aku nak belikan hadiah untuk…mak


Mak…maafkan aku
Mak…kekasih hatiku
Mak…segalanya padaku
Mak…aku sayang padamu

No comments:

Post a Comment